Дистанційне засідання педради: цікавіше з онлайн-дошкою
Віддалена робота стала новим невід’ємним елементом нашого життя. У дистанційному форматі тепер проходять і уроки з учнями, і засідання педагогічних рад. Як організувати ефективну взаємодію членів педагогічного колективу в онлайн-форматі — читайте у статті
Повноцінна співпраця педагогів під час засідання педагогічних рад дає неабиякі результати. Учителі навчаються розв’язувати проблеми, ознайомлюються з новими методиками, цікавим досвідом, працюють над спільними проєктами. Усе це легко реалізувати, якщо захід проходить в очному форматі, із застосуванням інтерактивних прийомів роботи з колективом. Сьогодні — в умовах війни, повітряних тривог і блекаутів — педагогам доводиться співпрацювати в основному на відстані. Як ефективно провести засідання педради в дистанційному форматі? Допоможуть у цьому онлайн-дошки — вони збережуть усі переваги «живого» спілкування, навіть якщо учасники перебувають у різних куточках світу.
Що таке онлайн-дошка
Онлайн-дошка — це цифрова програма, яка поєднує функції звичайної дошки з віртуальним керуванням і призначена для організації спільної роботи учасників, які перебувають на відстані.
Переваги онлайн-дощок:
- поєднують педагогів незалежно від того, де кожен працює;
- підвищують ефективність нарад — оскільки педагоги мають перед собою візуально представлену інформацію, вони можуть зосередитися на мозковому штурмі, а не на створенні нотаток;
- допомагають чітко візуалізувати процеси, завдання, алгоритми тощо;
- поліпшують співпрацю, адже кожен учасник наради може легко додавати свої ідеї.
Зараз ми можемо створювати та редагувати дошки не лише на комп’ютері чи інтерактивній дошці в класі, а й на мобільних пристроях завдяки однойменним застосункам для мобільних ґаджетів. Все це у поєднанні з привабливим інтерфейсом стало причиною величезної популярності онлайн-дощок як в бізнесі, так і в освіті.
Як використовувати
Дистанційні засідання педради проходять переважно в синхронному режимі. Тож онлайн-дошка насамперед виконує роль звичайної дошки, на якій записують текст, розміщують зображення, що ілюструють виступи педагогів. У процесі синхронної роботи учасники засідання педради можуть розміщувати на онлайн-дошці свої запитання доповідачеві, пропонувати доповнення чи формулювання. Це дає змогу виявити питання, які потребують додаткового обговорення чи дослідження.
Онлайн-дошка може стати місцем для голосування педагогів. Для цього вона має різні інструменти. Найпростіший — запропонувати учасникам засідання педради поставити біля обраної ідеї, рішення, методики чи технології відповідну наліпку — смайлик, сердечко, зірочку чи іншу фігуру — або написати коментар чи залишити голосове повідомлення.
Доречно розмістити на онлайн-дошці матеріали, заплановані до обговорення під час засідання педради, щоб педагоги могли ознайомитися з ними завчасно.
Також учасники засідання педради мають змогу поділитися власним досвідом розв’язання проблеми, описавши його одним-двома реченнями на дошці.
Онлайн-дошка може стати простором, де педагоги регулярно розміщуватимуть корисні матеріали щодо певної методики чи педагогічної технології. У такому випадку дошка наповнюватиметься поступово, а розміщені на ній ідеї, питання, практики стануть предметом для обговорення під час засідань педрад.
Онлайн-дошка може також стати місцем для запису правил, якщо засідання педради проводиться у вигляді тренінгу. З використанням онлайн-дошки педагоги можуть виконувати певні завдання (див. Додаток 1). А ще з нею зручно отримати зворотний зв’язок, адже учасники можуть записувати запитання до доповідача в режимі реального часу.
Додаток 1
Приклад завдання для учасників дистанційного тематичного засідання педради
Натисніть на зображення, щоб переглянути та скачати
Також онлайн-дошками доцільно користуватися методичним комісіямчи об’єднанням. На них педагоги можуть розміщувати таку інформацію:
• склад методичної комісії;
• опис проблеми, над якою працює;
• плани роботи і звіти про їх виконання;
• матеріали виступів, фотозвіти;
• корисні посилання тощо.
Онлайн-дошку можна використовувати як планувальник шкільних заходів. Наприклад, коли слід дистанційно обговорити місце, сценарій, маршрут, час початку, список необхідних речей, список відповідальних тощо.
Яку онлайн-дошку обрати
Більшість онлайн-дощок оснащені функціями, що необхідні для дистанційної роботи педагогів. Проте слід звернути увагу на особливості їх використання. Існують платні та безплатні сервіси, доступні з реєстрацією та без. Тому перш ніж обрати певну онлайн-дошку для роботи, ознайомтеся з її функціоналом і умовами використання.
IDroo |
Google Jamboard |
Classroomscreen |
Padlet |
Microsoft Whiteboard |
Canva |
Порівняйте основні характеристики застосунків для створення онлайн-дощок у Додатку 2.
Отже, онлайн-дошки мають інструментарій, щоб ефективно проводити дистанційні засідання педради, уроки з учнями, мозкові штурми, ухвалювати рішення, розвʼязувати проблеми, стежити за виконанням планів та ходом проєктів, презентувати результати роботи. В умовах віддаленої роботи педагогів онлайн-дошки стають незамінними, оскільки дають змогу залучити до спільної роботи учасників, які перебувають у різних містах чи країнах.
Історія онлайн-дошки
Перші онлайн-дошки з’явилися в 2006—2007 роках, коли неабиякої популярності набули так звані сервіси WEB 2.0. Однак справжній розквіт їх використання у школі припав на 2020—2022 роки, коли більшість закладів освіти перейшла на дистанційне та змішане навчання.
Популярність дощок спричинила їх бурхливий розвиток. Тож сьогодні вони мають чимало інструментів: є змога вибирати фон і шаблони, додавати текст і геометричні фігури, малюнки і фото, реакції і гіперпосилання, рукописно вводити текст, зберігати та завантажувати створені дошки, експортувати і вбудовувати на веб-сторінки та блоги тощо.
Це цікаво!