1
Січень 2024року

НУШ: початкова школа

Швидко знайти матеріали для Нової української школи, допоможе новий сервіс журналу «Заступник директора школи». У ньому — методи, техніки й технології навчання, сервіси й додатки для створення цікавих дидактичних матеріалів, розробки заходів, ідеї для взаємодії з батьками, рекомендації, як організувати інклюзивне навчання тощо.

Зі зручним рубрикатором миттю знайдете потрібну статтю. Наприклад, якщо вас цікавлять, розробки заходів, клікніть на відповідний розділ. Відтак оберіть потрібну вкладку: організаційна робота, навчальні заходи, виховні чи розважальні. Клікніть на неї і перейдіть до добірки матеріалів журналу на цю тему. А щоб перейти в головне меню, клікніть «Повернутися до рубрикатора».

Освітній процес

Методичні заходи для педагогів НУШ

Проводимо засідання педради «Учитель в умовах НУШ»

Як розвивати критичне і креативне мислення педагога НУШ

Як провести підсумкове засідання методичного об’єднання вчителів початкових класів

Навчальні методики, техніки і технології

Квест — це вам не тест, або Новий формат заходу до Міжнародного дня рідної мови

Квест-гра у школі: як підготувати і провести

Приклади завдань квесту для учнів початкових класів

Чотири квест-форми для ознайомлення учнів зі школою

Лепбук як навчальна технологія у початковій школі

Моделювання кластерів у початковій школі

Дізнайся, колего, як навчати дітей з LEGO

Що таке квіз і як адаптувати його до освітнього процесу

Як організувати в школі квіз? Шість форматів, пліззз!

Урок-нестандарт — це азарт! Але він того варт!

Кооперативне навчання: що слід знати педагогу

Методи оцінювання під час кооперативного навчання

Кооперативне навчання за PIESпринципами

Як скласти індивідуальний освітній маршрут: акценти для вчителя

Як перевіряти домашнє завдання і не споглядати учнівське страждання: ідеї для вчителя

Римуй, навчай, виховуй, розвивай, або «Пісні-правила» для роботи з учнями початкових класів

Технологія Mind Mapping: ознайомлюємося з основами

Систематизуємо та символізуємо інформацію за допомогою інтелектуальних карт

Як педагогу використовувати інтелектуальні карти

Працюємо з медіаконтентом у початкових класах: ідеї для вчителя

Бриколаж: як педагогам застосовувати новий прийом

Сторітелінг у початкових класах: як опанувати мистецтво захопливих розповідей

Сім кроків, щоб створити вдалу історію

Як формувати портфоліо учнів та використовувати його в роботі

Орієнтовні розділи для портфоліо учня

Галаслива більшість, або Як учителеві знизити рівень шуму у класі

Облаштовуємо осередки в навчальних кабінетах початкової школи

Навчальні прийоми

Як розвивати творчі здібності учнів

Мистецтво запам’ятовувати: авторські прийоми

Як учителю застосовувати мнемотехніку під час роботи з дітьми

Нейробіка на поміч учителю

Поліпшуємо графомоторні навички першокласників

Демократичне коло — це не соло, або Як почути кожного

Кола інтелекту й творчості: діагностуємо здібності дітей

Проєктна і групова робота

Як підготувати з учнем текст навчального проєкту або дослідження: рекомендації для вчителя

Що написати в паспорті навчального проєкту або дослідження

Методи роботи над проєктом або дослідженням

Як оформити презентацію для захисту проєкту або дослідження

Шість законів ефективної проєктної роботи

Карта спостережень за груповим проєктом учнів

Картка спостережень за індивідуальним проєктом учня

Як я оцінюю роботу над проєктом

Орієнтовний графік проєктної діяльності у початкових класах

Шкільна екологічна стежка: ідеї, що допоможуть реалізувати довготривалий проєкт

Робота в парах на уроці: організовуємо правильно

Як організувати роботу учнів у групі

Як ефективно спілкуватися під час роботи у парі

Три типові помилки, яких слід уникати під час організації взаємодії дітей у мікрогрупах

Ігри і вправи

Гейміфікація на уроці: алгоритм

Сім елементів, щоб створити ігровий сюжет під час уроку

П’ять ігор для перевірки домашніх завдань у початковій школі

10 інтелектуальних ігор з дітьми

Вправи для фізкультурних хвилинок

Комплекси вправ для фізкультхвилинок під час уроку

Запобігаємо булінгу: вправи та ігри для класних годин

Ігри і вправи для профілактики дисграфії

Тихіше — голосніше: сім ігор, щоб контролювати рівень шуму в класі

Розвиваємо творче мислення учнів: три вправи

Фінансова грамотність

Копійка гривню береже, або Споживча освіта для учнів

Як я витрачаю кишенькові гроші?

Відповідальне ставлення до покупок: чотири кроки до формування звички

Екологічна освіта

Створюємо екологічні знаки: формуємо ціннісне ставлення до довкілля

Екопостер «Продукти харчування за відповідальне споживання»

Як заощаджувати електроенергію: тренінг для учнів

Правила ощадливого користування електроприладами

П’ять способів заощаджувати електроенергію

Модель світу без відходів від Coca-Cola: екопостери для дорослих і дітей

Оцінювання навчальних досягнень учнів

Формувальне та підсумкове

Формувальне оцінювання: змінюємо підходи для повсякчас позитивної оцінки

Організація формувального оцінювання: п’ять порад для вчителя початкових класів

Формувальне оцінювання в початкових класах: Методичні рекомендації

Чому формувальне оцінювання — це оцінювання для навчання

Підсумкове оцінювання у початкових класах: Методичні рекомендації

Рівні навчальних досягнень учнів початкових класів: орієнтовна рамка оцінювання

Вербальна та рівнева оцінки

Індивідуальний освітній маршрут і портфоліо

Як скласти індивідуальний освітній маршрут: акценти для вчителя

Як формувати портфоліо учнів та використовувати його в роботі

Орієнтовні розділи для портфоліо учня

Оцінювання результатів навчання у початкових класах НУШ: зауваги для педагога

Оцінювання та фіксування результатів навчання учнів початкових класів НУШ

Фінський досвід оцінювання для НУШ

ІКТ і дистанційна робота 

Сервіси і додатки

«Цифровим» дітям — цифровий додаток Plickers

Ой що ж це за шум учинився! або Контролюємо рівень шуму в класі з Bouncy Balls

Опановуємо EDpuzzle — сервіс для створення відеоуроків

Створюємо хмару слів у WordArt за п’ять хвилин

Чотири сервіси для генерування хмар слів

Як на уроках використовувати хмари слів

Скриншот з Lightshot без зайвих рухів

Опановуємо ClassroomScreen

Алгоритм роботи в ZOOM

13 ідей, як використовувати онлайн-дошку в роботі з учнями

Опановуємо Google Форми

Опановуємо Google Клас

Працюємо з Google Meet

Як створити онлайн-опитування у Mentimeter

Опановуємо онлайн-дошку Padlet

Створюємо ілюстровані матеріали в сервісі Canva

Штучний інтелект і вчитель: як створити сайт за допомогою конструктора Jimdo за лічені хвилини

Чотири онлайн-сервіси для сучасних дидактичних матеріалів

Створюємо візуальні та аудіовізуальні медіапродукти для навчання

ІКТ для художньо-естетичного розвитку учнів: п’ять ідей учителю початкових класів

Презентація як дидактичний матеріал: що робити, щоб зацікавити учнів

Як підготувати якісну презентацію: чекліст

Чотири способи використати презентацію на уроках

Створюємо візуальні та аудіовізуальні медіапродукти для навчання

Створюємо онлайнову анкету

Дистанційна робота

Огляд сервісів Google для дистанційної роботи

П’ять інтернет-сервісів для дистанційного навчання

Дистанційне навчання в початковій школі

Дистанційний урок: чотири поради, як організувати

Дисципліна на онлайн-уроці: п’ять акцентів

П’ять онлайн-сервісів для швидкого тестування

Розробки заходів

Організаційна робота

Готуємо свято в початковій школі: від А до Я

Скарбничка організатора дитячого свята

«Закулісні» флеш-ігри з учасниками шкільного свята

«Розігрівальні» флеш-ігри для глядачів

Навчальні заходи

Квест — новий формат заходу до Міжнародного дня рідної мови

Розумники та розумниці

Лінгвістична казка на уроці української мови

Інтегрована інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?» у початкових класах

Веселе місто Алфавіт. В нім кожна буква — цілий світ

Гра-вікторина «Профіленд»

Копійка гривню береже, або Споживча освіта для учнів

Виховні заходи

Подорож до Країни Невивчених Уроків

Горе-Лихо навчить

Пригоди ледачого Іванка, який зрозумів свої помилки

З вогнем будьте обережні! Вчіть правила протипожежні!

Екологічний тиждень за творами Василя Сухомлинського, або Традиційна гуманістична педагогіка в НУШ

Розважальні заходи

Запрошуємо на виставу, або Ляльковий театр у початкових класах

Кожен тато заслуговує на свято

Тепла і світла вам, ростки!

Хто розбудить Сонце?

Адвент-календар: виховна робота в ігровій формі та святкова атмосфера перед канікулами

Як згуртувати класи, готуючись до новорічних свят

Фантастичні подарунки і де їх шукати, або Сюрпризний момент як кульмінація шкільного новорічного свята

Сьогодні весело у нас — ми зиму проводжаємо!

А ми зиму чуємо — Калиту святкуємо!

Свято Маланки у школі

Нехай росте ялинонька!

Новорічна настільна гра для учнів «Захисти ялинки!»

Інформаційне новорічне еколото

Створюємо екологічні конструктори

Розігруємо різдвяний вертеп

Взаємодія з батьками 

Прийоми взаємодії

Техніки та прийоми згоди, що допоможуть у взаєминах з батьками

Як залучити батьків до шкільного життя: чотири форми роботи

Як провести батьківські збори онлайн

Знайомство з новим класом: як педагогу завоювати авторитет і побудувати надійні взаємини з учнями та батьками

Розробляємо анкету для батьків

Розробки заходів

Зустріч з батьками майбутніх першокласників у форматі творчої студії

Батьківські заборони: користь і шкода для дітей

Як реагувати на оцінки дитини. Сценарій засідання батьківського клубу

Безпека дітей в інфопросторі: форми взаємодії з педагогами та батьками

Учіть дитя не стусанами, а хорошими словами, або Протидіємо насиллю над дитиною в сім’ї

Інформаційні матеріали для бесід

Ранній розвиток дитини: потреба соціуму чи батьківські амбіції?

«Магічні слова» батьків для спілкування з дитиною

Страшне письмо, або Що треба розказати батькам, діти яких вчаться писати

Підготовка дитини до шкільного життя: відповіді на типові запитання батьків першокласників

П’ять потенційних проблем першокласника: як їх уникнути

Які комунікативні вміння криються за вимогою про готовність дитини до школи

Готуємо дитину до школи за допомогою рухливих ігор

Першокласник і гуртки: інформація для роздумів

Плануємо режим дня учня, який навчається вдома: на що звертати увагу

Дистанційне та домашнє навчання: як батькам організувати освітній процес

Контроль навчання під час дистанційки: поради для батьків

Що обговорити з батьками майбутніх першокласників: готові інформаційні довідки для першої зустрічі

Розвиваємо комунікативну компетентність дитини під час сімейних читань

П’ять лайфхаків для обговорення прочитаного твору

Підготовка першокласника до навчання в НУШ: рекомендації для вчителів і батьків

Складні запитання дітей про школу: п’ять кейсів, що допоможуть заспокоїти і підбадьорити

Непроста ситуація — адаптація, або Адаптаційні акценти для батьків

Коли хочеш як ліпше, або Як негативні інтервенції батьків впливають на дітей

Що не можна забороняти дитині: дев’ять акцентів для батьків

«Першокласна» розмова з батьками: спілкуємося про готовність дитини до навчання

Установлюємо функціональну готовність дитини до шкільного навчання

Шкільне навчання без хвилювання: поради збентеженим батькам

«Веселі тренування» мозку з батьками

Три ресурсні вправи для роботи з батьками

Роздатка

Опитувальник «Творчі здібності моєї дитини»

Анкета «Організація безпечного інформаційного середовища вдома»

Памятка «Восени — у школу!»

Памятка Як виховати дитину успішною

Памятка Як тренувати дитячу увагу

Памятка Як розвинути культуру поведінки у дитини

Памятка Дитина отримала низьку оцінку: як реагувати

Памятка Як правильно реагувати на оцінки дитини: шість порад для батьків

Памятка «Як поводитися з дитиною, яка зробила шкоду: 8 порад для дорослих»

Памятка «Час до школи! або Що свідчить про функціональну готовність до навчання»

Памятка «Ресурсна та підтримувальна комунікація з дитиною: правила для батьків»

Як організувати безпечний інтернет-простір для дітей: пам’ятка для педагогів

Правила інтернет-безпеки: пам’ятка для дітей

Як організувати безпечний інтернет-простір для дітей: пам’ятка для батьків

Перша допомога у разі нещасного випадку

Як зіпсувати взаємини з дитиною, або 10 антипорад для дорослих

Буклет «Дитина переживає втрату: що варто розуміти дорослим та як допомогти»

Буклет «Сексуальне насильство над дитиною в інтернеті: як розпізнати та про що говорити»

Буклет «Безпека дитини в інформаційному просторі»

Психологічна підтримка

Розвиток пізнавальної сфери та обдарувань

Розвиток пізнавальної сфери молодшого школяра: що слід знати вчителю

Розвиваємо дрібну моторику

Розвиваємо увагу

Розвиваємо мисленнєві процеси

Розвиваємо мовлення

Розвиваємо пам’ять

Особливості поведінки творчо обдарованих дітей

Як розвивати в першокласників обидві півкулі головного мозку

Здібності та обдарування у дітей: три відповіді на ключові запитання

Метод «Сендвіч»: чотири кроки конструктивної критики

Визначаємо тип сприйняття, що домінує в дитини

Учні — візуали, аудіали, кінестетики і дискрети: тонкощі успішної взаємодії

Педагогічні «секрети» роботи з аудіалами, візуалами й кінестетиками

Розвиваємо EQ молодших школярів

Адаптація

Адаптація учнів першого класу в Новій українській школі

Як допомогти першокласникам успішно адаптуватися до школи

Адаптація VS Дезадаптація: розрізняємо межі

Реакції, що свідчать про порушення адаптації першокласника

Розвиваємо адаптаційні ресурси дитини

Першокласник не готовий до навчання у школі? Розвивайте довільну поведінку

Кризова комунікація

Синдром дефіциту уваги та гіперактивності: як діагностувати та корегувати

Як працювати з дитиною із синдромом дефіциту уваги та гіперактивності Рекомендації для учителя

Мовчання — золото? або Синдром набутої безпорадності

Як подолати синдром набутої безпорадності: чотири напрями роботи

Прояви синдрому набутої безпорадності

Дитяча агресія: види, причини, особливості

Як спілкуватися з дітьми, що мають емоційні труднощі

Психологічний комплекс як наслідок виховання

Як організувати роботу з «гіперактивним» учнем

Правила взаємодії з «гіперактивним» учнем

10 ігор з «гіперактивною» дитиною

Як організувати профілактичну й корекційну роботу з дітьми, що проявляють девіантну поведінку: алгоритм

Як налаштуватися на роботу з дітьми, що проявляють девіантну поведінку: три вправи для вчителів

Причини та профілактика шкільної тривожності

Інклюзивне навчання 

Організація

Навчальні осередки в інклюзивних класах НУШ: досвід реалізації

Долаємо стереотипи й готуємося до інклюзивного навчання

Як діагностують дітей раннього віку в ІРЦ

Виховна робота з дітьми з ООП: три проєкти для плану

Як заповнювати Класний журнал в інклюзивному класі

Як організувати дистанційне навчання дітей із ООП

Освітній процес та оцінювання навчальних досягнень

Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами

Формувальне оцінювання: змінюємо підходи для повсякчас позитивної оцінки

Метод «Праймінг»: готуємо дитину з ООП до нового без стресу

Корекційно-розвиткове заняття з дитиною, що має порушення слуху: шість етапів роботи

Інклюзивне середовище

Як формувати інклюзивний учнівський колектив

Програма «Смайлик»: розвиваємо EI учнів у інклюзивному класі

Як сформувати батьківську команду в інклюзивному класі: п’ять рекомендацій

Як організувати співпрацю з батьками дітей з ООП

Особливості навчання дітей з різними нозологіями

Особливості навчання дітей із ДЦП

Особливості навчання дітей, які мають порушення зору

Особливості навчання дітей, які мають порушення слуху

Особливості навчання дітей зі РСА

Дитина з розладами спектру аутизму: розвінчуємо міфи

  1. Освітній процес
  2. Оцінювання навчальних досягнень учнів
  3. ІКТ і дистанційна робота 
  4. Розробки заходів
  5. Взаємодія з батьками 
  6. Психологічна підтримка
  7. Інклюзивне навчання 
  8. ПОВЕРНУТИСЯ ДО РУБРИКАТОРА