6
Червень 2018року
слово редактора

Образи! Не обрАзи!

Жоден учений не мислить формулами. Так казав Альберт Ейнштейн. Він був переконаний, що зробив свої відкриття завдяки не лабораторним дослідам, а їх візуалізації у своїх думках. Теорія відносності — результат його уявного експерименту.
Мислити образами так важливо! Шукати відповідники, аналогії, порівнювати, проводити паралелі, передбачати і планувати. Читати і влювлювати алюзії на прочитане й давно забуте (здавалося б!). Слухати музику й інтуїтивно відчувати, чим, можливо, надихався той, кого слухаєш. А потім копнути інформації та зрадіти маленькій перемозі.
Образи дають поштовх думкам, оновлюють їх, скеровують в інший напрям, а відтак — чи не найліпше сприяють і професійному, і особистісному розвитку. Педагоги в курсі справи. Гуманітарій чи «технар» — педагог невіддільний від творчості, якщо прагне удосконалюватися.
«То до чого Образи? І, тим більше, обрАзи?» — запитаєте ви. Відповім. За грою слів — дві асоціації і дві теми журналу, який ви тримаєте у руках:
  • Теорія поколінь: хто і які вони — «ікси», «ігреки» й «зети», і що нам принесуть «альфи». Як їх навчати? І як вони навчатимуться? І, головне, — як усім порозумітися у школі. В уяві вона постала в образі рівняння з трьома невідомими: x y z = ?. Пропонуємо прочитати відповідні статті й поставити замість знака питання слова «ефективна взаємодія».
  • Професійне вигорання. Асоціативний ряд невтішний — втома, невідповідність очікувань і реальності, образа, попіл. Маю надію, що публікації цього тематичного блоку допоможуть уникнути вигорання. А тим, кого професійне лихо спіткало, — вийти зі стану тління і знайти в собі іскру.
Адже попереду — канікули, відпустка, літні враження й нові образи як грунт для натхнення і піднесення. Вітаю вас із цим!
До зустрічі в друкованому та в електронному журналах! Нехай щастить!
З повагою
головний редактор               Ірина Лахнеко
РЕДАКЦІЙНА КОЛЕГІЯ
БЕХ І. Д. — директор Інституту проблем виховання НАПН України, д-р психол. наукСАВІНОВА Н. В. —шеф-редактор методичних видань напряму «MCFR Освіта»
РЕПЧАНСЬКА Т. А. — науковий співробітник сектору організації заходів відділу організації конкурсів та подій Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки УкраїниСВЯТЕНКО О. В. — головний спеціаліст відділу загальної середньої освіти та інклюзивного навчання Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
ГОРПЕНКО Л. М. — методист районного науково-методичного центру управління освіти Голосіївської районної в м. Києві державної адміністрації, канд. пед. наукЦИМБАЛ І. І. — директор Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації
ДВОРЕЦЬКА Т. М. — начальник Яготинського районного відділу освіти, Київська обл.ЧЕЛОМБІТЬКО В. Ю. — перший заступник начальника Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
ЄРЕСЬКО О. В. — експерт з питань освіти 
ЕКСПЕРТНА РАДА
ВАСИЛЬЄВА О. В. — заступник директора з виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи № 291, КиївМАЗАЄВА Л. А. — директор спеціалізованої школи № 173 з поглибленим вивченням іноземної мови, Київ

Київ 2018

№ 6, 2018
Теорія поколінь: чому ми різні та як порозумітися одне з одним