слово редактора
Напередодні канікул
Сучасна підліткова й молодіжна культура не схожа на культуру попередніх поколінь. Це природно. Нині маємо 15-20-річних молодих людей, що виросли в час всесвітньої мережі, спілкуються мовою, щедро пересипаною інтернет-лексикою та англіцизмами, впевнені в собі (а радше — самовпевнені). Це покоління голих щиколоток, показного недбальства в одязі, кольорового волосся... Ми, дорослі, в курсі справи. І залежно від нашого особистісного сприйняття ситуації і середовища — приймаємо, сприймаємо чи терпимо.
Молодіжна культура, яку ми споглядаємо нині, має гіпертрофоване хочу. І якщо у рукаві дорослий не припасає козиря, чому треба, то нічого й старатися. Треба, бо треба — не аргумент на користь справі. Це, швидше, підштовхування дитини до ейджизму. Саме тому вся інформація, яку ми даємо на сторінках журналу, так чи так спрямована на побудову містків у різних шкільних системах, зокрема й особливо у системі «дитина — вчитель». А ще на просвіту дорослих. Бо виявляється, ми іноді існуємо в паралельній з нашими дітьми реальності.
Кілька місяців тому, коли ми планували випуски на квартал, у редакції відбулася цікава розмова з психологом-консультантом. Говорили про те, що добре було б дати щось про шкідливі звички — куріння та вживання алкоголю. Та — зненацька — інформація, що це поволі втрачає актуальність. Нині в тренді со́лі, спайси, марки та інші синтетичні та напівсинтетичні психостимулятори. Вони порівняно недорогі, їх легко дістати, їхню дію легше приховати від дорослих. І ще вони ближче, ніж ми, дорослі, думаємо.
Напередодні канікул ви традиційно говоритимете з учнями про безпеку життєдіяльності — поведінку на дорогах, у транспорті, біля водойм. Та попереду аж три літніх місяці — стомленої шкільним навчанням пильності батьків і підліткової свободи. Тож незайве проговорити і правила інтернет-безпеки, застерегти учнів від необдуманих учинків, «увімкнути» внутрішні механізми самозбереження. Нехай вони вас почують!
До зустрічі в електронному та друкованому журналах!
Нехай щастить!
З повагою
головний редактор Ірина Лахнеко
головний редактор Ірина Лахнеко
РЕДАКЦІЙНА КОЛЕГІЯ | |
---|---|
БЕХ І. Д. — директор Інституту проблем виховання НАПН України, д‑р психол. наук | ЄРЕСЬКО О. В. — експерт з питань освіти |
РЕПЧАНСЬКА Т. А. — науковий співробітник сектору організації заходів відділу організації конкурсів та подій Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України | САВІНОВА Н. В. —шеф-редактор методичних видань напряму «Експертус Освіта» |
ГОРПЕНКО Л. М. — методист районного науково-методичного центру управління освіти Голосіївської районної в м. Києві державної адміністрації, канд. пед. наук | СВЯТЕНКО О. В. — начальник відділу профільної та спеціалізованої освіти департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України |
ДВОРЕЦЬКА Т. М. — начальник Яготинського районного відділу освіти, Київська обл. | ЧЕЛОМБІТЬКО В. Ю. — перший заступник начальника Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) |
ЕКСПЕРТНА РАДА | |
---|---|
ВАСИЛЬЄВА О. В. — заступник директора з виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи № 291, Київ | МАЗАЄВА Л. А. — директор спеціалізованої школи № 173 з поглибленим вивченням іноземної мови, Київ |
Київ
2019