7
Липень 2018року
слово редактора

Вглядаємся в чорне дзеркало

Ми вічні, ми безсмертні! Ми житимемо у закуточках інтернету навіть тоді, коли раптово припинимо додавати фото у соцмережі, реєструвати свої акаунти, репостити і лайкати. Інформація про те, який ми мали вигляд і де були у 30, 40, 50 років, що переглядали в онлайні, що купували через е-банкінг і скільки за це заплатили, не зникне безслідно. Інтернет пам’ятає про нас більше, ніж можемо пам’ятати ми. При цьому інформація якісніша з точки зору фактажу. Дати, числа, назви, місця, ціни — усе це завжди, завжди буде надбанням інтернету.
Хтось скаже, що це загальновідомо. Хтось саркастично зазначить: життя більше не буде колишнім, і запитає, навіщо ця емоційність. А я відповім, що навмисно вдалася до нагнітання і фаталізму. Бо момент розуміння «серйозності» інтернету й наслідків нашої поведінки в ньому є водночас моментом зародження самоконтролю в онлайні.
Ви тримаєте в руках тематичне число журналу з медіаосвіти й медіаграмотності. У ньому — матеріали для роботи з усіма учасниками освітнього процесу і відповіді на найгостріші запитання. Які вікові особливості дітей спричиняють інтернет-ризики? Як педагогам підвищувати свою медіаграмотність? Які основні акценти у системі медіапросвіти батьків?
Та я переконана у тому, що медіаосвіта і медіаграмотність — це не лише про школу, а загалом про життя. І як доказ — журнал, у якому всі матеріали на межі професійного та особистісного розвитку.
Попереду два літніх місяці, за які можна ще більше розширити сферу інтересів у напрямі медіа. Перегляньте телесеріал «Чорне дзеркало» Чарлі Брукера — це тумблер, що перемикає розуміння себе в медіа. Дозволю собі дати дві поради. Перша — подивіться хоча б дві серії, навіть попри бажання вимкнути вже на середині першої. Друга — не дивіться більше однієї серії за один раз, давайте собі час на роздуми.
А ще хоча б інколи читайте медіаресурси, які аналізують мас-медіа, приміром «Детектор медіа» та MediaSapiens. Це справді цікаво!
До зустрічі в друкованому та в електронному журналах! Нехай щастить!
З повагою
головний редактор               Ірина Лахнеко
РЕДАКЦІЙНА КОЛЕГІЯ
БЕХ І. Д. — директор Інституту проблем виховання НАПН України, д-р психол. наукСАВІНОВА Н. В. —шеф-редактор методичних видань напряму «MCFR Освіта»
РЕПЧАНСЬКА Т. А. — науковий співробітник сектору організації заходів відділу організації конкурсів та подій Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки УкраїниСВЯТЕНКО О. В. — головний спеціаліст відділу загальної середньої освіти та інклюзивного навчання Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
ГОРПЕНКО Л. М. — методист районного науково-методичного центру управління освіти Голосіївської районної в м. Києві державної адміністрації, канд. пед. наукЦИМБАЛ І. І. — директор Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації
ДВОРЕЦЬКА Т. М. — начальник Яготинського районного відділу освіти, Київська обл.ЧЕЛОМБІТЬКО В. Ю. — перший заступник начальника Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
ЄРЕСЬКО О. В. — експерт з питань освіти 
ЕКСПЕРТНА РАДА
ВАСИЛЬЄВА О. В. — заступник директора з виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи № 291, КиївМАЗАЄВА Л. А. — директор спеціалізованої школи № 173 з поглибленим вивченням іноземної мови, Київ

Київ 2018

№ 7, 2018
Новинна грамотність педагога: навчаймось, аби навчати